Hublot Geneve – a történet
Az órák történetében először kombináltak egy nemesfémet, aranyat, kaucsukkal.
A hajóablak formájú tok polírozott és matt aranyból és a minimalista fekete számlap a jellegzetes fekete kaucsukszíjjal az Hublot órák jellegzetes ismertetőjegyeivé váltak.
Királyi családok tagjai szinte azonnal lelkesedtek az Hublot-ért, őket pedig világszerte számos celeb követett. Carlo Crocco sokat kockáztatott, de az Hublot mindössze néhány év elteltével a vezető óramárkák elit köréhez csatlakozhatott. Három év kutatómunkájára volt szükség a párját ritkító kaucsuk szíj megalkotásához, és a kaucsuk előnyös tulajdonságainak bemutatására, amely úgy tűnik, mintha meg-megújulna a bőrrel való érintkezés során. A két darabot, amely együtt alkotja a szíjat, a vásárlás alkalmával méretre igazítják, így a szíj azonnal illeszkedik viselője csuklójához, és páratlan komfortot nyújt a viselés során.
A kilencvenes évek közepére a kaucsuk a vezető óramárkák érdeklődésének középpontjába került, ezzel igazolva azokat a döntéseket, amelyek az Hublot óra megalkotásához vezettek. Ami a márkát illeti, úgy a kaucsuk használata nem egy divatelem, hanem kezdettől fogva filozófiájának és imagének megtestesülése. Az Hublot egyike volt az utolsó, családi vállalkozás formájában működő vezetett cégeknek az óraiparban, amely ráadásul az egy termék stratégiára épít. A kreativitásának kötetlensége tette lehetővé, hogy megőrizze énét és egyben bővítse is termékvonalát komplikációkkal és limitált példányszámú modellekkel.
Carlo Crocco az idő előre haladtával egyre jobban elmerült tervezői munkájában és az MDM Alapítványnak (hátrányos helyzetű gyerekeket segítő jótékonysági alapítvány) végzett tevékenységében, így olyan ember után kezdett kutatni, aki átvehetné órakészítő vállalkozásának irányítását.
Akkor 2003 végét írtuk, és Jean-Claude Biver úgy döntött, hogy egy év szabadságot vesz ki, hogy egy kicsit pihenjen és elmélkedjen. Ugyanakkor ez az ember nem bírja a tétlenséget. Ekkor találkozott Carlo Croccoval, és a kezdetektől fogva kiválóan kijöttek egymással.
Így 2004 májusában Jean-Claude Biver az Hublot vezérigazgatójává vált, elfoglalta helyét az igazgatótanácsban és az Hublot kisebbségi tulajdonosa is lett. Számos ötlettel állt elő a márka további fejlődését illetően. Luxemburgban született 1949. szeptember 20-án, ám tíz éves korában családjával Svájcba költöztek. Friss diplomásként érkezett La Brassus-ba. Az órásmesterség szülőhelyének számító Joux Valley alapvető befolyást gyakorol rá és egyben meghatározza élete további menetét is. Jean-Claude Biver 1975 óta dolgozik az óraiparban, először az Audemars Piguet-nél, majd az Omegánál. Helyben házasodott 1979-ben. Barátjával, Jacques Piguet-vel, 1982-ben vették át az akkor tetszhalott Blancpain márkát. Tíz évvel később a cég virágzott. Annak érdekében, hogy biztosíthassák a cég fenntarthatóságát és a további tovább fejlődést a két partner úgy döntött, hogy eladják cégüket. A Swatch Csoport és Nicolas Hayek vásárolta ki őket, de egészen 2003-ig Jean-Claude Biver maradt az ügyvezető és a Swatch Csoport igazgatótanácsában is kapott egy helyet.
Új vezérigazgatója alatt az Hublot újra felfedezte az alapító években vallott elveit: Jean-Claude Biver újraindította a „The Art of Fusion” koncepciót. Ez szokatlan anyagok egymás melletti használatát jelentette, úgy aranyét és kerámiáét, tantálét és vörösaranyét, de akár magnéziumét és titánét is. Ez azonban a svájci órakészítési hagyományok és a XXI. századi technológiák ötvözését is jelentette.